Saturday 20 May 2017

Menaikkan Semangat Untuk Belajar Forex


Cara Meningkatkan Semangat Belajar Agar Mencari Ilmu Menyenangkan Cara Meningkatkan Semangat Belajar - Belajar adalah proses pengisian hati dengan ilmu, belajar bisa meyenangkan dan bisa juga sebaliknya yaitu membosankan. Maka pelajar atau santri di tuntut untuk bisa mempertahankan semangat belajar dan bisa meningkatkan semangat belajar. Perlu kita ingat satu kata bijak yang berbunyi Orang yang sukses adalah orang yang mampu mempertahankan semangatnya dikala orang lain hilang semangatnya. Kita harus mampu memertahan semangat belajar ketika orang lain hilang semangatnya. Dan susah sebenarnya, apalagi kalau keinginan dalam hati kita masih goyang alis tidak punya prinsip yang kuat. Maka, disini kita akan lihat bagaiamana Cara meningkatkan semangat belajar agar anak-anak kita bisa menjadi anak-anak yang berhasil dengan membanggakan. Cara Meningkatkan Semangat Belajar Motivasi atau cara menigkatkan semangat belajar ini dibagi dalam dua kelompok. Ada motivasi Interne ada juga motivasi eksternal. 1. Motivasi intern Motivasi ini berasal dari dalam diri einzeln masing-masing yang tumbuh karena ingin mengembangkan kehidupan yang lebih baik kedepannya nanti. Motivasi interne Sulit ditumbuhkan daripada motivasi eksternal. Namun, motivasi interne ini akan menimbulkan suatu kepercayaan dalam diri setiap individu, sehingga mereka akan bersikap positif bahwa mereka optimis bisa membangun masa depan dengan gemilang. Sehingga belajr menjadi mudah bagi mereka 2. Motivasi eksternal Motivasi ini berasal dari dorongan luar atau rangsanganstimulasi yang mempengaruhi diri individu. Motivasi eksternal ini bisa dipicu oleh beberapa faktor yaitu: 1. Ketakutan atau hukuman 2. Penghargaanpujianreward 3. Memahami pentingnya belajar itu sendiri Cara untuk meningkatkan motivasi diri agar semangat belajar adalah: Bergaul dengan orang yang rajin belajar Bergaul dengan orang yang rajin belajar mempunyai dampak yang Positiv Kita bisa menganalogikannya orang yang bergaul dengan pandai besi atau penjual minyak wangi. Jika kita bergaul dengan pandai besi maka kita akan kecipratan bau bakaran besi. Sebaliknya jika kita bergaul dengan penjual minyak wangi maka akan kecipratan harum minyak wangi. Bergaul dengan orang yang senang belajar Bergaul dengan orang yang senang belajar, kita juga akan tertular untuk senang belajar. Ini dikarenakan stimulus-stimulus yang dibawa oleh orang yang senang belajar mempengaruhi psikologis orang yang tertular. Bergaul dengan orang yang berprestasi Sama halnya bergaul dengan orang yang senang belajar dan orang yang rajin belajar, kita akan turut menyenangi dan bersemangat untuk belajar. Orang yang berprestasi akan menjadi sebuah pandangan atau tantangan bagi kita agar kita optimis bisa melebihi prestasi orang tersebut. Pasti akan muncul dalam pikiran kita 8220Dia bisa berprestasi, aku juga pasti bisa8221 Membuat sebuah belohnung atau hukuman Dengan adanya belohnung atau hukuman akan memicu motivasi kita agar tidak gagal atau lalai dalam belajar. Ini mungkin sedikit memaksa dan bersifat sementara tetapi ini juga bisa membangkitkan motivasi kita untuk belajar. Menonton film motivasi atau membaca novel motivasi Membaca Roman atau menonton film yang membuat kita termotivasi akan merangsang kerja pikir otak kita Misal, Membrana Roman Laskar Pelangi atau Menonton Film 3Idiot. Menanamkan kemauan atau niat yang tinggi untuk belajar Jika di awal kita sudah mempunyai kemauan dan niatan yang tinggi maka kita akan menjalankan segala hal yang membuat kita senang belajar. Menempelkan kata kata motivasi di dinding kamar Memang ini agak sepele sih tapi jika kata kata motivasi yang tertempel itu kita lihat terus dan menjadikan kata kata itu sebuah motivasi untuk tiap harinya. Itulah Beberapa Poin Tipps Dan Cara Meningkatkan Semangat Belajar Agar Mencari ilmu bisa menyenangkan tidak membosankan. Anda sedang malas belajar coba terapkan tipps ini dan amalkan, insya Allah und a akan kembali bersemangat dengan ilmu dan ingin segera meraihnya. Jalan Jutawan Forex Sekarang saya lebih menggunakan teknik Preis Aktion atau ada yang sebut sebagai nackt Handel. Saya kurang menggunakan Indikator. Beberapa bukan ni saya banyak membaca tentang Hohe Wahrscheinlichkeit Preis Aktion Formation. Pada saya teknik ini lebih tenteram dan mudah untuk difahamkan. Terutama Bagi Yang Baru Nak Belajar Zelttier Forex, Elok Sangat Belajar Dan Fahamkan Preis Aktion ini. Sebab, dengannya baru kita betul2 faham sifat pergerakan Forex ini. Saya mula mengumpul formation2 yang Hohe Wahrscheinlichkeit dan Handel menggunakannya. Nanti jika ada kelapangan masa, saya post tentang formation2 ini Kalau pernah baca post saya pada Feb 2013 (ye. Lama punya post tu kan ..), strategi multi akaun ni saya pernah setup, tapi tak pernah berjaya laksanakan. Akaun Yang Buat Dulu Pun Dah Luput, tak Boleh nak Zugang Dah. Tak apalah Kita buatlah yang baru Saya baru start semula projek ini pada hujung Mac. Pada 25 Mac Saya Memulakan Kaution USD1000 ke akaun ibu. Sekarang ni, akaun ibu saya menggunakan Makler Forts. Kenapa Forts - Sebab IB dia seorang kawan Kalau ada apa2 hal broker ni, dia akan bagitau saya dan cepat2 selamatkan duit dalam akaun itu. Kita tak tau broker ni, kadang2 ada juga broker yang ada masalah dan melenyapkan duit orang. Satu Lagi, Forts ni ada Programm Affiliate Yang Bagus. Kita pun tak Tau Bila Kita Handel Dan Handel, Tiba2 akaun Affiliate Kita Ada Banyak Baki. Saya buat selbst affiliate je. Makna buat 2 akaun - akaun atas (atau akaun affilite) saya guna nama isteri. Di bawahnya, adalah akaun2 yang saya gunakan untuk Handel. Kunde saya adalah saya sendiri. Huhuhu Alhamdulillah, sebelum masuk April (sebelum GST..hehe) saya berjaya menggandakan akaun ibu ke USD2500. Zurückziehen USD500 dan tinggalkan akaun ibu ni. Saya buat akaun Rempit Yang Pertama - Dengan Broker FBS. Kenapa FBS - Sebab akaun ni verbreitet memang kecik. Depo USD500 dan merempit la disitu Tapi malangnya Ablagerung ini tak berjaya capai sasaran. Selepas naik Hingga ke USD800, akaun ini kaput. Maka saya berbalik ke akaun ibu saya. Handel semula dengan berbaki USD2000 tu, untuk mencari modal semula sebanyak USD500. Alhamdulillah, Beberapa Hari Tercapai Dan Lajak Sampai Jadi USD2800. Jadi, zurückziehen USD500 Dan Tinggalkan akaun ibu. Saya buka pula akaun Rempit 2 - kali ni dengan broker UMOFX pula. Kenapa UMOFX dan tak sambung dengan FBS. Pertama - kerana saya kenal IB UMOFX ni dan rate depo dia yang paling rendah sekarang - masih bei RM3.5. Yang Kedua, di FBS saya guna akan 5-stellig und agak verwirrend (selalunya saya guna 4-stellig). Dan akaun Rempit 2 di UMOFX ni saya guna 4-stellig. Tapi, Jangan Risau Saya akan kembali bangunkan akaun Rempit 1, bila saya ada modal untuknya. Alhamdullah. Akaun Rempit 2 saya dah berjaya komplette Schritt 1 malam tadi. Akan Start Schritt 2, hari ni. Harap2 Minggu Depan abgeschlossen Schritt 3. Akaun2 Rempit Lain Yang Menanti Modal. Rempit 3 - IKOFX, Rempit 4 - INSTA, Rempit 5 - Exness. Tengah betrachten MOCASZ. Semua Dah Setup Affiliate Dan verifiziert. Kenapa saya cerita Einzelheiten ni. Untuk panduan saya dan orang lain di masa akan datang. Ini Adalah Versuch saya Yang Kedua Dengan Strategi Multi Akaun. Tahun 2013 saya gagal, dan kembali belajar dan buat experiment teknik dengan modal kecil (USD10). Jetzt bin ich zurück. Hoffentlich kali ini boleh capai Ziel saya yang menjadi tajuk blog ini. Akaun Ibu. USD 2.000 - dah ada Standby bila memerlukan Strategi Rempit: Schritt 1. 500 - gt 1.000 Schritt 2. 1.000 - gt 2.000 Schritt 3. 2.000 - gt 2.500 Rempit 1. 1. Versuch versagt. 2. Versuch ausstehend Rempit 2. Kompletter Schritt 1. Balance USD1.000. Jetzt masuk Schritt 2. Rempit 3. Warten Modal Rempit 4. Warten Modal Rempit 5. Warten Modal. Alhamdulillah Walaupun lama saya tak aktualisieren blog ni. Tapi saya tak pernah berputus asa dalam menjayakan matlamat menjadi Jutawan Forex. Setelah berkali-kali saya gagal dan bermacam-macam teknik telah saya kuba, mungkin dalam sebulan dua ini saya menemui teknik yang benar-benar serasi dengan saya. Memang tiada satu teknik yang perfekt, akan ada satu dua position yang rugi, tapi secara keseluruhan saya Gewinn. Masalah saya sebelum ini, walaupun saya telah berjaya menjana berganda-ganda keuntungan daripada modal asal, oleh kerana saya menggunakan teknik margin compounding, bila ada satu Verlust, ia merupakan Verlust Yang besar. Ini memberikan kesan psikologi kepada saya. Saya nak cepat erholen, masuk lagi Markt dengan tergesa-gesa, dengan margin yang lebih besar sebab nak cepat erholen Verlust. Namun akhirnya, akaun saya hangus Itulah yang saya lakukan berulang-ulang kali, sejak saya mulakan blog ini Sekarang, saya telah belajar daripada pengalaman pahit saya untuk membuat pengawalan akaun secara paksa. Saya mulakan dengan akaun ibu - saya mula dengan USD 1000. Kemudian, saya berjaya menaikkan modal saya - melalui teknik dan signal yang sangat terpilih dan berhati - kepada USD2500. Saya keluarkan USD500 dan buat akaun lain. Akaun ibu saya Biarkan Bermodalkan USD2000 dan saya tinggalkan. Seberapa Boleh, Saya Tidak Akan Handel akaun ibu saya. Ini Adalah akaun Gouverneur saya Ketika saya kehilangan semua modal. Cukuplah sekali ini saya Ablagerung RM3700 menggunakan poket saya sendiri. Selepas ini, harapan saya Ablagerung di akaun-akaun Forex saya (ye. Memang akan ada byk akaun nanti saya cerita kenapa), adalah daripada penjanaan hasil handel saya. Apa pelan saya Daripada akaun bermodalkan USD500 itu, saya akan handel dengan lebih agresif dan kuba menggandakan akaun sehingga 500. iaitu menjadi USD2500. Biasanya saya buat Ziel dengan 3 Schritt. 500 - gt 1000. Kemudian 1000 - gt 2000. Kemudia 2000 - gt 2500. Bila dah capai Ziel, saya akan keluarkan USD500 dan buat akaun lain. Akaun berbaki USD2000 ini akan saya tinggalkan sementara saya entwickeln akaun baru dengan modal USD500 tadi. Berapa lama saya boleh capai 500 tu Berdasarkan beberapa trial saya menggunakan akaun cent dengan modal USD10. Saya Boleh Capai akaun jadi USD50 dalam masa kurang 2 minggu. Ada juga dalam Versuch tersebut akaun saya Hangus. Tapi saya generieren semula modal USD10 menggunakan akaun USD50 yang terhasil, dan teruskan dengan akaun baru yang lain. Saya merasakan, jika saya berjaya dengan modal USD10, apakah bezanya dengan modal USD500. Yang Penting Modal Compounding Mestilah Berdasarkan Jumlah Yang Sama. Contohnya, jika pada akaun cent USD10, setiap position saya akan masuk dengan 0,02 lot (iaitu USD0.20 bagi satu pergerakan pip). Maka, pada akaun USD500 saya akan masuk dengan 0.1 lot (iaitu USD1 bagi satu pergerakan pip). Schritt 1. dapatkan 500 pip dengan 0.1 lot setiap position supaya akaun saya berkembang kepada USD1000 Schritt 2. dapatkan 500 pip dengan 0.2 lot setiap position supaya akaun saya berkembang kepada USD2000 Schritt 3. dapatkan 125 pip dengan 0.4 lot setiap position supaya akaun saya berkembang kepada USD2500 Jika berjaya, zurückziehen USD500 dan buat akaun baru. Wiederholen Sie Schritt 1.

No comments:

Post a Comment